Program magazynowo-fakturujący CDN Firma++ wydawany przez ComArch został wdrożony jako drugi do importowania faktur sprzedaży i zakupu, w 2001 roku. Dotyczyło to firmy, która miesięcznie wystawia faktury w objętości wypełniającej prawie cały segregator. W roku 2008 został dodany import dokumentów rozchodu wewnętrznego (przeznaczanie sprzedawanego paliwa na użytek firmowego samochodu). Plik dostarczany jest do biura na dyskietce albo pamięci USB.
Eksportowane dane zapisywane są w pliku VAT_R.TXT. Jest to plik tekstowy (CSV), w którym każda linia odpowiada jednemu dokumentowi. Podczas wczytywania pliku do Afika sprawdzana jest data każdego dokumentu i linie są kopiowane do plików VAT_rrmm.TXT, gdzie małe litery oznaczają rok i miesiąc wystawienia dokumentów. Jest to związane z możliwością wyeksportowania z programu faktur za dowolny okres.
Faktury zakupu (nabycia) należy wprowadzać pod datą wystawienia faktury, natomiast korygujące pod datą otrzymania. Należy zwracać uwagę, aby suma pozycji na wprowadzonej fakturze była zgodna z wydrukiem faktury (inaczej pojawią się groszowe rozbieżności).
Przy eksportowaniu faktur mogą się one dokleić do pliku z poprzedniego miesiąca, przez co pozycje zostaną niepotrzebnie zdublowane. Należy usuwać pliki z poprzednich miesięcy albo zmieniać im nazwy. Program Firma++ nie sprawdza poprawności NIP i często zdarzają się faktury sprzedaży z błędnym NIP-em.
Jeśli klient posiada nieaktualizowaną wersję programu Firma++, wpisane doń faktury RR mogą być przenoszone ze stawką 5%. AFIK automatycznie zmieni stawkę na 6%, natomiast na chwilę obecną nie jest przeliczany VAT.
Dane zgrane z komputera klienta nie nadają się bezpośrednio do zaksięgowania. W części faktur występują rozbieżnowści między treścią elektroniczną a wersją papierową. Dlatego dokonywane jest sprawdzenie każdego dokumentu i jeśli zachodzi taka konieczność, jest on edytowany i poprawiany.
Poniżej znajduje się wykres czasów sprawdzania faktur przeniesionych z firmy przetwórczej, a zarejestrowanych dla 44 miesięcy w latach 2000-2004 przez wczesną wersję programu AFIK. Zestawienie obejmuje ponad 16000 faktur sprzedaży, klient nie prowadził ewidencji faktur zakupu. W przedstawionym poniżej przypadku częstym problemem były błędne sektory na dyskietce, co powodowało utratę treści kilku faktur w miesiącu.
Z wykresu można odczytać, że 65% faktur sprzedaży zostało sprawdzone w czasie krótszym niż 10 sekund. Kolejne 20% faktur sprzedaży zmieściło się w czasie między 10 a 15 sekund. Czasy sprawdzania bez edycji przekraczające 20 sekund wynikają już raczej z przerwania pracy na moment.
Jeżeli faktura wymagała poprawek (zmiana filii kontrahenta, drobne korekty w adresie, uzupełnienie danych z uszkodzonych sektorów dyskietki), jej poprawienie zajmowało 2-3 krotnie dłużej, niż zatwierdzenie bezbłędnej faktury. Dla przedstawionych danych, edycji wymagało 6% faktur sprzedaży.
Ze zgromadzonej statystyki wynika jeszcze, że średnia sprawdzania faktur sprzedaży wynosiła 13s (z edycją 31.5s), a najczęściej występujący czas to 9s.